MacGregor

  • Klientiem draudzīgi risinājumi ar funkcionālām iekraušanas sistēmām
  • Viegli, videi draudzīgi, ergonomiski un ilgtspējīgi risinājumi
  • Materiālu izmaksu optimizācija nodrošina efektīvu finanšu līdzekļu izmantošanu
  • Produktu izstrāde kļūst ātrāka, jo nepieciešams izmantot mazāk detaļu
  • Ātrāks produktu attīstības cikls un mazāk fizisku prototipu

PROBLĒMA

MacGregor ir uzņēmums, kas izstrādā kravu apstrādes risinājumus sarežģītiem vides (jūras) apstākļiem. Tā saknes ir meklējamas Anglijā, taču 2005. gadā MacGregor, kopā ar Hiab un Kalmar kļuva par Cargotec meitas uzņēmumiem. Cargotec vadošie kravu apstrādes risinājumi palielina kravu plūsmu inteliģenci un padara ikdienas darbu efektīvāku. Tajā nodarbināti vairāk kā 11 000 darbinieku un aptuveni 2 000 no tiem strādā MacGregor uzņēmumā kas izkliedēts 32 valstīs. Viena no MacGregor produktu izstrādes un attīstības vienībām atrodas Kaarina, Somijā, kur kā vieni no galvenajiem produktiem tiek izstrādātas kravas kuģu lūku un konteineru bloķēšanas sistēmas. Laika gaitā, MacGregor vēlējās uzlabot produktu darbspēju un drošību, kā arī uzlabot rentabilitāti liela apjoma komponentēs.

MacGregor

RISINĀJUMS

MacGregor ir divas dažādas divīzijas kravas kuģu departamentā: RoRo, kas fokusējas uz RoRo kravas kuģu apstrādes sistēmām un Cargo Handling (divīzija atrodas Karrinaa, Somijā), kas šobrīd koncentrējas uz risinājumiem produktu konteineru stiprināšanai un to saķeres sistēmām. Kopš 2008. gada Kaarina divīzija izmanto SOLIDWORKS Simulation rīkus, lai optimizētu savu produktu kvalitāti.

“Mēs koncentrējamies uz labāko iespējamo konteineru kravu izveidi. Veicot kravas kuģa ielādi, konteineri tiek krauti viens uz otra tā, lai kuģa kravā tie ietilptu pēc iespējas vairāk. Lielākajos kuģos uz klāja var būt līdz pat 11 stāvu konteineru torņiem, tāpat, arī kravas nodalījumā. Zem katra konteinera ir 4 slēdzenes, kas tos savieno savā starpā. Savukārt, zemākā no slēdzenēm savieno konteineru kaudzi ar kuģa klāju. Tāpat, konteineri ir nostiprināti ar savilcējskrūvēm un atbalsta stabiem, lai tie brauciena laikā negāztos. Šī atbalsta sistēma, savukārt, ir piesaistīta specifiskai zonai konteineru stūros. Lielākoties, izmantotās slēdzenes ir pusautomātiskas, kas nozīmē, ka ostā, tās tiek uzstādītas uz konteinera pamatnes un nolaižot to uz cita konteinera virsmas tiek iedarbināts automātisks bloķēšanas mehānisms. Savukārt, kad krava tiek izkrauta – slēdzenes tiek atbloķētas manuāli un tikai tad konteiners ir gatavs izkraušanai. Katra no šīm slēdzenēm sver no 5 līdz 7 kilogramiem un tās tiek pārbaudītas izmatojot 50 tonnu vilces slodzi, kas ir divas reizes lielāka par maksimālo iespējamo konteinera kravu. Tāpat, šai slēdzenei ir jāiztur lieli spiediena un griezes spēki, tādēļ šos stiprinājumus mēs izstrādājam izmantojot SOLIDWORKS. Izmantojot mūsu kravu iekraušanas sistēmas, mēs cenšamies sasniegt maksimālo konteineru kravu augstumu attiecīgi nodrošinot vienmērīgu svara izlīdzinājumu. Tāpat, jo augstāk ir piestiprināti atbalsta stabi, jo mums ir vairāk iespējas plānot konteineru kaudzes, kur arī augšpusē var tikt novietoti pilni un smagi konteineri,” skaidro Perttu Jokinen, Technical Manager (Lashings)

twistlocks_macgregor_plmg
MacGregor slēdzene no diviem lenķiem

Vieglāks risinājums

Juhana Östberg, Produktu attīstības nodaļas galvenais projektētājs jau kopš 2008. gada strādā uzņēmumā MacGregor. Viņš teic: “Mēs izvēlējamies lietot SOLIDWORKS, jo programmatūra ir viegli apgūstama un izmantojama, kā arī, tai ir plašs piedāvāto papildus produktu klāsts. Tāpat, arī sadarbība ar PLM Group ir svarīgs aspekts – tehniskais atbalsts, darbinieku apmācības un ekspertu zināšanas ir bijusi neatsverama mūsu uzņēmuma izaugsmes daļa.”

Izstrādājot saķeres produktus, MacGregor inženieri ikdienu izmanto SOLIDWORKS Simulation. Ar tā palīdzību, tika veikta produktu optimizācija, lai tie būtu finansiāli rentablāki tai pat laikā neapdraudot to drošību. Roni Jukakoski, Vice Prezidents (Cargo Handling Division, Supply Chain & QA) skaidro: “SOLIDWORKS labākais ieguvums ir iespēja, izmantojot simulācijas rīkus, testēt dažādas produkta variācijas pirms prototipu ražošanas. Tad, atrodot mums piemēroto variāciju – izveidojam prototipu, kas pēcāk tiek prezentēts vadībai. Ar SOLIDWORKS – izskaidrot esošas variācijas nepieciešamību ir daudz ērtāk un efektīvāk. Sākotnēji, izmantojām citu CAD sistēmu, bet ar laiku to aizstājām ar SOLIDWORKS, jo tajā ir integrētas projektēšanas automatizācijas risinājumi. Rezultātā, izmantojot piedāvāto modelēšanas pieeju, taupam ievērojamus laika resursus paša projekta plānošanas ietvaros.”

Juhana turpina: “Ikdienā izmantojam dažādus simulācijas rīkus – galvenokārt nelineāros vai statiskos. Turklāt, mēs mēram arī tādus rādītājus kā izsmelšana, vibrācija, kustība un straume. Pateicoties simulācijas rīkiem, mēs esam uzlabojuši produktu ergonomiku un dizainu, kā arī optimizējuši esošos mehāniskus.

Piemēram, vienam no jūtamākajiem SOLIDWORKS ieguvumiem, var minēt izmaiņas termināla krāvējiem. Perttu skaidro: “Vismaz puse no produkta gala cenas sastāda izejmateriāli. Termināla izkrāvēju aparatūra, kas tiek uzstādīta starp kravas konteineriem, tika optimizēta tiktāl, lai samazinoātu tās svaru par 42%. Tai pat laikā, samazinot arī daļu skaitu – no sešām uz divām. Savukārt, optimizējot noteiktu konteinera slēdzeni/stiprinājumu, mums bija iespēja samazināt tās svaru par 27% un izmēru par 1/3.  Kā trešo piemēru minēšu, konteineru saķeres rīku kastes. Kad kuģis ierodas ostā, šī kaste tiek noņemta no klāja pirmā un pēc ta tiek izkrauti visi uz klāja esošie konteineri. Pie konteineriem esošie saķeres rīki tiek ievietoti kastē un tie gaida nākošo kravu kur tie tiks izmantoti. Pirms tam – kastes svars bija 4.5 tonnas, bet vecot nepieciešamo produkta optimizāciju ar Simulation programmatūru – tas tika samazināts līdz pat 2.5 tonnām.”

terminal stacker_macgregor_plmgroup

”Esam optimizējuši arī produktu materiālu bāzi – mēs izmantojam pēc iespējas vairāk vienādus izejmateriālus viena produkta ietvaros, tādējādi samazinot vienības izmaksas. Tāpat, esam uzlabojuši materiālu izturību atbilstoši drošības standartiem. Jāpiemin arī dizaina uzlabojumi, kurus veicām ar SOLIDWORKS Simulation palīdzību – pārdomājot produkta dizainu, samazinājām tam nepieciešamo materiālu un daļu skaitu.

Turklāt, izmantojot virtuālo prototipu izveidi, mūsu produkta attīstības cikls ir kļuvis daudz ātrāks: ilgtspējība un operativitāte tiek nodrošināta jau agrīnās fāzes un nav nepieciešams lieki veidot fiziskus prototipus. Tāpat, izmantojam 3D drukas iespējas: piemēram, plastmasas 1:1 modelis jaunākajām konteineru slēdzenēm tiek drukāts, apskatīts un izmēģināts vēl pirms plānots izveidot metāla prototipus. Tas sniedz labāku izpratni par produkta pilnveidošanas iespējām. Protams – plastmasas detaļas nevaram izmantot testēšanas procesos, jo to svara izturiba ir citādāka nekā metāla produktiem,” norāda Juhana.

Perttu turpina: “Izmaiņas un detaļas ko esam ieviesuši atsevišķām slēdzenēm var nešķist tik grandiozas, bet, kad kravas uģis pārvadā ap 40 000 šādu slēdzeņu un katras tās svars tiek samazināts par 1.5kg, tad kuģa kopējais svars tiek samazināts par 60 tonnām. Turklāt, papildus tam, ceļā tiek patērēts mazāk degvielas. Ņemot vērā, ka vidējais kuģa mūža ilgums ir no 25 līdz 30 gadiem, tad optimizācija ir krietni jūtama.” Juhana piemetina: “Saskaņā ar SSAB, tērauda ražošanā, viena tonna tērauda atbilst 2 tonnām oglekļa dioksīda, tādēļ samazinot kuģa kopejo svaru tiek samazināta negatīvā ietekme uz vidi.”

Nepārtraukti ir jāakcentē nepieciešamība pēc šīs industrijas produktu drošibas. Roni noteic: “Veidot mūsu produktu kvalitātes balansu starp izmantojamību, drošību un efektīvām izmaksām ir mūsu prioritāte. Visām komponentēm, kuras izmanto MacGregor produktu ražošanas procesā ir jābūt rentablām, bet kvalitatīvām. Konteineriem ir jābūt korekti iestiprinātiem, lai novērstu to iespēju iegāzties okeānā vai apdraudēt apkārt esošos lietotājus. Pamatojoties uz mūsu aprēķiniem, katrā kravas kuģī ir vismaz viena MacGregor prjektēta un ražota ierīce. Pateicoties gudri izstrādātām saķeres sistēmām, viens kuģis var pārvadat vairāk kā 20 000 konteineru vienā reizē, kā arī kravu izmēri ir auguši atbilstoši tirgus prasībām, kas savukārt ietekmē konkrenci. Lai nodrošinātu mūsu izmaksu efektivitāti un iespēju konkurēt, nepārtraukti tiek domāts un plānots kā digitalizēt mūsu sistēmas un automatizēt darba plūsmas fāzes. Kaarina daļā strādājošie prāti ir tie, kuri ir mūsu visuzinošais centrs un kuri izstrādā visvairāk kravu apstrādes risinājumus.”

Produkti: SolidWorks Simulation

Industries: Transports