Whitepoint Optics

Dzīve ne vienmēr plūst kā filma, bet uzņēmumam “Whitepoint Optics” notiek tieši tā — uzņēmums izstrādā un ražo kinoindustrijai paredzētos kinoobjektīvus.

Uzņēmums radās no palīgprojekta ar pašreizējo produktu vadītāju Jusi Miliniemi (Jussi Myllyniemi), skaidro “Whitepoint Optics” tehniskais vadītājs un līdzdibinātājs Timo Alatalkari (Timo Alatalkkari): “Sākumā mēs iecerējām izstrādāt mātes uzņēmuma “Whitepoint” produkcijai paredzēto kinoobjektīvu sēriju. Mūsu mātes uzņēmums darbojās kinofilmu industrijā un pēcapstrādē. Mēs ātri sapratām, ka produktam, ko sākotnēji izstrādājām nelielam projektam, ir milzīgs potenciāls ārvalstīs. Mēs būtiski paātrinājām projektu, līdz 2017. gadā varējām ražot mūsu nākotnes objektīvu sērijas pirmo prototipu.  Viens no mūsu akcionāriem bija Peters Flinkenbergs (Peter Flinckenberg) — kinooperators ar Holivudas darba pieredzi.  Tajā laikā viņš filmēja “Netflix” filmu “Come Sunday”. Jusi devās viņu satikt uz Atlantu, kur filmas epizodes tika filmētas, un nogādāja Peteram mūsu kinoobjektīvu, lai viņš to novērtētu un izmēģinātu. Mūsu objektīvs tika izmantots filmas galvenās epizodes filmēšanai, un varam teikt, ka no tā brīža sākās mūsu uzņēmējdarbība. Mēs nodibinājām “Whitepoint Optics” 2017. gada aprīlī; sākumā es biju vienīgais projektētājs, bet tajā pašā gadā nolīgām vēl vienu. Tagad uzņēmumā kopumā strādā 20 darbinieki, no kuriem desmit ir objektīvu tehniķi,” skaidro Timo.

Pasaules klases kinofilma

“Whitepoint Optics” piedāvājums sastāv no divām dažādām produktu grupām. Klāstā ietilpst sava WPO objektīvu sērija, kuras pamatā ir “Carl Zeiss” objektīvu sērija. Tas ir paredzēts “Hasselblad V” kamerai, kas sākotnēji tika izstrādāta reklāmas un apģērbu fotosesijām — pietiek minēt kaut vai “Vogue” publikāciju. Balstoties uz šo objektīvu sēriju, “Whitepoint Optics” izstrādāja savu produktu; kinoobjektīvu pamatā parasti ir neapstrādāts stikls, no kura tiek projektēts un ražots kinoobjektīvs. Otra produktu grupa ir galvenais produkts — atjaunoti objektīvi. “Atjaunošana praksē nozīmē, ka mēs ņemam vecos kinoobjektīvus, kas joprojām tiek lietoti, un tos iebūvējam modernā korpusā vai kinofilmu vajadzībām pārveidojam pašreizējos fotokameru objektīvus. Būtībā atjaunošanā produkts tiek pārveidots un izgatavots tā, ka vienīgā oriģinālā objektīva daļa ir neapstrādāts stikls. Mēs cenšamies nodrošināt visus savu produktu maksimālu uzticamību un funkcionalitāti, kas nozīmē, ka mūsu produktiem ir jābūt izturīgiem, uzticamiem un jānodrošina, lai tālummaiņas mehānika neiestrēgst. Kinofilmu ražošana ir dārga — mēs varam viegli aprēķināt, ka viena ražošanas diena izmaksā vienu miljonu ASV dolāru. Savos produktos mēs dažādu iemeslu dēļ cenšamies nodrošināt nulles tolerances politiku — ne tikai izmaksu ziņā,” skaidro Timo.

”Kinoobjektīvs pilnībā atšķiras no fotokameras objektīva. Abos optika darbojas vienādi, taču kinoobjektīvs ietver pozitīvas kļūdas un uzliesmojumus. Iedomāsimies tradicionālu Holivudas ainu — vesternā vīrietis jāj uz saulrietu. Bez uzliesmojumiem objektīvā šī aina zaudētu maģisko mirkli.”

Pašlaik plaukstošā “Whitepoint Optics” uzņēmējdarbība būtībā tika izveidota no nulles. Pašlaik uzņēmums ir viens no trijiem galvenajiem tirgus dalībniekiem. “Mēs sasniedzām pašreizējo stāvokli, tikai pastāvīgi pilnveidojot savus izstrādes un ražošanas procesus. Izstrādei ir jānotiek ātri, jo produkcijas sērija ir neliela. Individuāli projektēto modeļu skaits ir salīdzinoši neliels, aptuveni 10-30 eksemplāru gadā. Optiskajā iekārtā nevar izmantot standarta korpusus — mums viss ir jāizstrādā vienam produktam. Protams, mums ir dažas vispārīgas daļas, kas atbilst visiem mūsu korpusu tipiem. Projektam ātri jāreaģē uz dažādām izmaiņām,” turpina Timo.

 

No rasējuma līdz modelēšanai — un mākonī

 “Whitepoint Optics” izmantoja AutoCAD kā iepriekšējo projektēšanas rīku. Programmatūras maiņā pirmā problēma bija rasēšanas vides nomaiņa ar projektēšanas vidi.

”Iepriekš mēs izmantojām AutoCAD, un projektēšanas laiks katram mehāniķim bija 3-4 mēneši. Izmantojot SOLIDWORKS, tagad projektēšanas laiks ir tikai divas nedēļas, un tas daudz pasaka par programmatūru. Izmantojot SOLIDWORKS, darbam gatavie rīki ļauj darboties ļoti ātri, kaut gan darba uzsākšanā bija nedaudz jānopūlas. Pēc iepazīšanās ar SOLIDWORKS darbību projektēšanas darbs un jauninājumi ir kļuvuši daudz vienkāršāki.”

Pārejot uz SOLIDWORKS, projektēšanā vairs nebija vajadzīga rasēšana ar roku — programmatūra ļāva sākt projektu no nulles. Papildus SOLIDWORKS “Whitepoint Optics” izmanto 3DEXPERIENCE platformu. Tas ir uz pārlūkprogrammu balstīts risinājums, kas ļauj ērti uzglabāt un koplietot datus. Mākonī izvietotā platforma ir pieejama jebkur un praktiski jebkurā ierīcē. “Whitepoint Optics” vēlējās vienu, centrālu datu glabāšanas vietu, un tās ieguldījumus nodrošināja daudzpusīgie 3DEXPERIENCE rīki. Turklāt produkta izstrādes procesu ir viegli pārraudzīt, jo visi ar produktu saistītie dati, tostarp sarunas, tiek glabāti vienā vietā. Tādā veidā svarīgi vēstures dati ir drošībā.

”Mēs dalāmies savos plānos ar apakšuzņēmējiem un ar 3DEXPERIENCE ātrāk un efektīvāk palīdzam posmu izpildē, un spējam uzlabot un veicināt sadarbību. Sākotnējais 3DEXPERIENCE izvēlēšanās iemesls — tas palīdzēs mums koplietot rasējumus, jo risinājums ir elastīgs un mērogojams, turklāt neierobežo mūsu pašu darbības.”

Viņu pasūtījumi katru gadu pieaug par aptuveni 30%, tādēļ viņiem pastāvīgi jāuzlabo savi procesi. Pilnveidojoties datu koplietošanai un pārvaldībai, 3DEXPERIENCE nodrošina “Whitepoint Optics” plašākas darbības iespējas.

Turklāt uzņēmums izmanto “3D Systems” 3D printeri “Figure 4”. Printeris tiek galvenokārt izmantots prototipu detaļu funkcionalitātes pārbaudei un atsevišķu ražošanas daļu, piemēram, apgaismojuma pieslēgvietu drukāšanai. “Mēs esam arī izdrukājuši jaunus optiskos elementus prototipu testēšanai, un ideju izstrādes darbplūsma ir saīsināta. “Mehāniski izveidotās detaļas pabeigšana prasa nedēļu, savukārt ar 3D drukāšanu izgatavotās detaļas pabeigšanai ir vajadzīgas tikai dažas stundas,” stāsta Timo.

“PLM Group” inovāciju veidošanas ceļā

Kad “AutoCAD” tika uzskatīts par nepietiekamu projektēšanas rīku, pienāca laiks meklēt jaunu programmatūras partneri. “Esmu iesaistījies un sadarbojies ar dažādām programmatūras un pakalpojumu vidēm. Salīdzinot savu pieredzi ar “PLM Group”, varu teikt, ka “PLM Group” viss darbojas labi. Uzņēmumā ir lieliska darba atmosfēra, kas nodrošina rezultātus. “PLM Group” aktīvi strādā ar projektiem un līdz šim mūsu sadarbība ir ietvērusi SOLIDWORKS, mūsu 3D drukas vides, kā arī 3DEXPERIENCE vides ieviešanu. Es izcili novērtēju katra projekta izpildi; īstenošana, grafiki, dotie solījumi un to izpilde — viss bijis tieši tā, kā gaidīts. Es nevaru norādīt nevienu “PLM Group” kļūdu, , tādējādi nostiprinās mana pārliecība par pareizā partnera izvēli,” skaidro Timo.

Maģiski mirkļi arī nākotnē

Ja uzņēmējdarbības izaugsme turpināsies kā iepriekšējos gados, “Whitepoint Optics” nostiprinās savu tirgus stāvokli kā viens no pasaules vadošajiem kinoobjektīvu ražotājiem. Uzņēmuma mērķis — būt vislabākajiem pasaulē un eksportēt kvalitatīvus produktus, kuriem piemīt noteikta somu kultūra.

.

“Skaidrs, ka mūsu produkti ir pasaules līmenī, un mūsu darbība ir apmierinājusi partnerus. Pašlaik mēs katru gadu izgatavojam aptuveni 300 kinoobjektīvu, nākamgad to skaits sasniegs 450. Ar pareizu pārvaldību un virzību tirgū mūsu uzņēmums var divkāršot ražošanas apjomu nākamo piecu gadu laikā. Mūsu izaugsmi veicina pareizi projektēšanas rīki. Turklāt mēs esam vienīgais Ziemeļvalstu uzņēmums, kas ražo šos produktus Holivudas vajadzībām — es teiktu, ka šobrīd nākotne izskatās gaiša,” noslēgumā saka Timo.

Whitepoint Optics

"Sākotnējais 3DEXPERIENCE izvēlēšanās iemesls — tas palīdzēs mums koplietot rasējumus, jo risinājums ir elastīgs un mērogojams, turklāt neierobežo mūsu pašu darbības.”

Timo Alatalkari