Ļauj savam ķirbim – Jack-o’-Lantern – mirdzēt ar SOLIDWORKS Composer

SOLIDWORKS Composer ir lielisks rīks, kad nepieciešams izveidot ilustratīvus attēlus vai animācijas Jūsu veidotajam produktam. Tomēr, reizēm ir nepieciešami attēli, kas būtu estētiski un izmantojami arī kā promocijas materiāli.

SOLIDWORKS Composer piedāvā daudz un dažādus rīkus šādu attēlu ieguvei – radot papildus gaismas avotus, pievienojot zemes vai modeļa ēnojumus, piedāvājot dažādas renderēšanas iespējas, kontrolējot fokusa punktus … un saraksts turpinās vēl un vēl.

Rīks, uz kuru koncentrēsimies šajā rakstā ir bieži vien aizmirsts un mazlietots – tas ir renderēšanas iestatījums GLOW. Šo rīku varat atrast Lightning sadaļā zem Render cilnes.

Lielākoties, lietotāju pirmais iespaids ir “viss mirdz” un šķiet, ka to nav iespējams kontrolēt!

Šajā piemērā, mēs vēlamies padarīt ķirbi (jeb Jack-o’Lantern, kā to dēvē Amerikāņi) īpaši spocīgu, pievienojot mirdzumu tā acīm un mutei.

Pirms un pēc:

Kā tas īsti strādā?

Mirdzums tiek attiecīnāts vairāk vai mazāk uz visām krāsām, kuras redzat savā skata logā. Tas iekļauj gan pašu objektu, gan tā atspulgu, gan zemi un fonu, kā arī savienojuma attēlus.

Jo spilgtākas ir izvēlētās krāsas, jo vairāk tās mirdzēs.

To apzinoties, varam pielāgot krāsu spilgtumu, lai tas būtu atbilstošs mirdzumam, ko vēlamies iegūt.

Lielākoties, izvēlētās fona krāsas ir spilgtas – vairumā gadījumu tā ir balta – tas nozīmē, ka mirdzuma efekts tiks pievienots arī tai. Rezultātā, attēls būs gaišs un spilgts intensīvā mirdzuma dēļ kā arī objekta malas kļūs neskaidras.

Tādēļ, izmantojot tumšāku krāsu fonu, tam netiks piemērota mirdzuma funkcija un jums būs lielāka iespēja kontrolēt mirdzuma efketu modelim.

Kā to izdarīt:

Lai ķirbja acis un mute mirdzētu, to krāsai ir jābūt gaišākai nekā visam pārējam ķirbim. Šajā gadījumā, ķirbis ir tukšs, tādēļ vispirms ir nepieciešams izveidot aktuālu ģeometriju, kas var absorbēt mirdzuma efektu.

Lai piepildītu ķirbi, ar vienu sfēru būs pietiekami, tomēr ja vēlaties, varat izmantot cik vien elementus ir nepieciešams. Rīku varat atrast Primitives sadaļā zem Geometry cilnes (skatiet nākamo attēlu). Līdzko elementi ir izveidoti, tie parādīsies Jūsu Kopsalikumu cilnē kopā ar citiem ģeometriskajiem objektiem.

Kad elementi ir izveidoti, novietojiet tos kā vien vēlaties.

Mēs vēlamies, lai mūsu sfēra izstaro spilgti dzeltenu nevis baltu krāsu, tādēļ nomainīsim pašas sfēras krāsu.

Nomainot tās krāsu uz dzeltenu, tā vēl arvien ir parlieku blāvu un nav pietiekami gaiša, lai mirdzētu. Tādēl izmantojam funkciju Emission, lai palielinatu sfēras spilgtumu. Emission ir objekta-specifiska funkcija, tādēļ pārliecinieties, ka pirms to izmantot, esat atzīmējuši vēlamo sfēru. Ja Emission tiek iestatīts uz 60%, tad ķirbis izskatīsies sekojoši:

Sfēra ir kļuvusi manāmi gaišāka, tomēr saglabājot tās dzelteno nokrāsu. Tagad, mums ir jāaktivizē GLOW efekts (ja nepieciešams jāiestata arī ēnojums).

Ja izmantojat Property Panel – varat palielināt mirdzuma intensitāti (ja nekas nav iezīmēts).

Tas arī viss! Padariet savu Helovīnu spocīgāku!

 

Jonas Sörell
Technical Consultant, CAD
PLM Group

 

Vai Jūs zinājāt… Tieši tagad Jūs varat ietaupīt iegādājoties SOLIDWORKS – ieskaitot SOLIDWORKS Composer?

Apskatīt piedāvājumur