PDM (Product Data Management) Standard – kas tas ir un kā ar to rīkoties?
PDM Standard ir relatīvi jauns datu apstrādes rīks, kas padara failu organizēšanu un pārvaldi, vienā vietā strādājošām, mazām darba grupām, par ērtu un ātru darbību kopumu. Kopš SOLIDWORKS 2016 versijas PDM Standard ir pieejams Professional un Premium licenču īpašniekiem.
Kā veikt PDM Standard instalāciju?
Mūsu tehniskais konsultants Denniss Hvams parādīs pavisam īsu video piemēru kā tas izdarāms:
Video ir veidots SOLIDWORKS 2017, bet šī pamācība darbojas arī SOLIDWORKS 2016 versijā!
Denniss, video pamācībā demonstrēja, ka PDM Standard instalācija nav nekas sarežģīts, tomēr ko darīt, ja uzņēmumam nepieciešams padziļinātāks un plašāks datu pārvaldes risinājums kā PDM Standard? Kā nekļūdīties un no kā uzmanīties? Kādi jautājumi un darbības var būt izšķiroši, lai veiksmīgi īstenotu PDM ieviešanu uzņēmumā? Mēs, PLM Group, daudziem saviem klientiem esam palīdzējuši ieviest un īstenot sapni par vienotu un veiksmīgu PDM sistēmu uzņēmumā. Tādēļ, lai Jūs gūtu labāku priekšstatu par to, kā to veiksmīgi izdarīt, mūsu PLM Group projektu vadītāja, no Messeras biroja, Luīze skaidro, kas būtu jāņem vērā iepazīstinot darbiniekus ar PDM sistēmu.
Mums ir daudzi klienti, kuriem esam palīdzējuši ieviest un īstenot PDM sistēmu. Un, tās priekšrocības ir viennozīmīgi patīkamas:
- Automatizēti auditi un atjauninājumi
- Iespēja izsekot kurš un kurā brīdī darbojas ar noteiktu dokumentu
- Informācijas nodošana ir kļuvusi viegla – īstā informācija nonāk pie īstās personas
- Apstiprināšanas procesu pielāgošana uzņēmuma vajadzībām
- Vieglāk vadīt lielu datu apjomu
- Atsauču un revīziju kontrole
- Uzlabota meklēšanas sistēma
- Viena projekta ietvaros var darboties arvien vairāk iesaistītās personas
Investējot PDM sistēmā, jāņem vērā, ka tā var radīt pozitīvu ieguvumu tikai pēc kāda laika. Kādēļ tas tā notiek? Arī to mēs esam apzinājuši!
Ikviens ir piedzīvojis mirkli, kad IT sistēmas tiek atjaunotas vai mainītas, tādējādi jaunā programmatūra kļūst par izaicinājumu darbiniekiem. Pat tad, ja visi uzņēmuma darbinieki ir iepazīstināti un apzinās jaunās sistēmas ieguvumus, pārejas process var būt pietiekami sarežģīts. Jaunai sistēmai līdzi nāk – jauna darba rutīna, jaunas lietotāju saskarsnes un jauns veids kā tās lietot.
Ikviens vēlas progresu!…Bet neviens nevēlas mainīties tam līdzi…
Un, ja godīgi, tad tas ir paradoksāli! Viens no galvenajiem iemesliem kādēļ PDM ieviešanas process nav veiksmīgs ir fakts, ka darbinieki netiek tām līdzi vai netiek iesaistīti pavisam. Mūsu pieredze ir dažāda, tomēr uzņēmumi, kuri īstenošanas procesā iesaista PDM profesionāļus un, kuriem īstenošanas process tiek īpaši pielāgots un rūpīgi izstrādats, ir lielākas izredzes gūt panākumus. Tomēr jāatceras, ka ikviens projekts atšķiras un uzņēmumu vajadzības ir dažādas, kādam der pielāgots risinājums, kādam – standarta!Tādēļ, ir svarīgi izvēlēties tieši Jums nepieciešamo un atbilstošāko. Jāatceras, ka panākumi būs atkarīgi no vairākiem faktoriem:
- Vai tiek ņemts vērā, ka process skars ne tikai darba vidi, bet arī personālu? Vai personālam ir veiktas apmācības kā un ko lietot?
- Vai ir definētas ekspektācijas – kas ir jāsasniedz?
- Vai ir zināms kam lūgt palīdzību datu importēšanā un strukturēšanā?
- Vai ir īpaši sagatavoti darbinieki, kuri ir gatavībā novērt pirmo kritisko stundu, dienu un nedēļu problēmas? Jeb “First Aid”?
Augšminētie faktori ir liela daļa no veiksmīga PDM ieviešanas procesa un pārdomāta to izstrāde var ne tikai veicināt ātrāku bet arī efektīvāku ieviešanu un darbinieku apmierinātību ar izmaiņām!